Hjem Rejseliv Med Finnair til Bangkok

Med Finnair til Bangkok

Finnair har skåret helt ind til benet og minder om et lavprisselskab

Vi kommer af sted til lavpris, men flybilletten er ikke så billig, at Finnairs konkurrenter ikke med lethed kan matche den. Og med tanke på en flyrejse langt under middel er det måske her Finnairs økonomiske problemer skal findes.

Flyselskabet formår på ingen måde at skille sig ud – i hvert fald ikke på den positive måde.

Lad det være sagt med set samme: Finnair bliver aldrig mit foretrukne flyselskab. Niveauet er lige over det man kan forvente af et lavprisselskab og på nogle punkter er man faretruende tæt på at være decideret nærige.

Du kan få gratis kaffe, te, vand og blåbærjuice, men må slippe 3 € for en sodavand eller et glas appelsinjuice. På afgangen fra København ved middagstid havde jeg ærligt talt forventet en let sandwich, men ikke en gang en pose peanuts kunne det blive til.

En times forsinkelse på afgangen fra Helsinki til Bangkok er bestemt ikke noget, der trækker op, men man skal have pluspoint for den smidige boarding i fire rækker, der giver et fint flow i passagerstrømmen. Flyet, en Airbus A330-300, var med 2-4-2 indretning, og jeg var bestemt ikke imponeret over pladsen.

Underholdningssystemet ombord giver mulighed for at se film, tv-serier, dokumentarer og sport, men udvalget i hver genre er begrænset. Der er også musik, spil og informationer om flyveturen. Til min og de øvrige passagerers ærgrelse genstartede underholdningssystemet pludselig undervejs og det samme skete på hjemturen.

finnair
Flyveturen fra København til Bangkok og retur var en skuffende oplevelse

Skal du have pasta eller pasta?

Maden hos Finnair er et kapitel for sig. Sjældent har jeg set så små portioner og så uappetitlig mad, som den vi fik serveret på både ud- og hjemtur. Klistret, overkogt og ubestemmeligt.

Ubestemmeligt har det åbenbart også været for personalet ombord, der ikke vidste hvad de serverede. “Skal du have pasta med kylling eller pasta?” På spørgsmålet om, hvad der var i den boks uden kylling blev jeg blot mødt af et træk på skulderen. Stewardessen vidste det ikke og havde tilsyneladende heller ikke tænkt sig at finde ud af det.

Kun gratis øl, vin og spiritus ved første servering står der i den lille folder, hvor udvalget af drikkevarer bliver præsenteret. Det kommer ikke bag på mig, og selvom jeg ikke har brug for en opstrammer ved måltidet inden landingen i Bangkok om morgenen, så virker det direkte småligt ikke at tilbyde gratis drikkevarer til frokosten på hjemvejen.

Der er skåret helt ind til benet hos Finnair. Helt derind, hvor det bliver til en decideret dårlig oplevelse at rejse med flyselskabet. Ikke en gang et lille smil kunne det blive til fra personalet – heller ikke selvom det ikke koster noget.

Svar på indlæg

Please enter your comment!
Skriv venligst dit navn her